• " En hetzij dat een lid lijdt,
    zo lijden al de leden mede
    "
    1 Korinthe 12 vers 26

Meer over Projecten

2023 - Aardbevingen Turkije en Syrië

Organisatie: ZOA
Bedrag: 170.000 EUR
Omschrijving: Op de vroege morgen van maandag 6 februari 2023 werd Turkije en Syrië opgeschrikt door een zware aardbeving met verwoestende gevolgen. Juist in Syrië, wat al lange tijd gebukt gaat onder diverse oorlogen, waren de gevolgen enorm. ZOA is al sinds 2014 aanwezig in het getroffen gebied en kon daarom direct hulp bieden. Met name in Aleppo en Lattakia kon met dit bedrag in de ergste noden voorzien, zoals water en voedsel en noodzakelijke reparaties. Ook werden cashtransfers verstrekt aan de meest kwetsbare mensen zodat zij zelf dingen konden aanschaffen waar op dat moment de meeste behoefte aan was.

Organisatie: Dorcas
Bedrag: 170.000 EUR
Omschrijving: Op de vroege morgen van maandag 6 februari 2023 werd Turkije en Syrië opgeschrikt door een zware aardbeving met verwoestende gevolgen. Juist in Syrië, wat al lange tijd gebukt gaat onder diverse oorlogen, waren de gevolgen enorm. ZOA is al sinds 2015 aanwezig in het getroffen gebied en kon daarom direct hulp bieden.  Dorcas heeft met name noodhulpprojecten uitgevoerd in Aleppo, Idlib en Hama, en heeft samengewerkt met diverse kerkelijke organisaties. Dorcas heeft o.a. voedselpakketten verstrekt aan mensen in tijdelijke onderkomens, en aan kwetsbare ouderen en gezinnen.

Organisatie: Stichting Ismaël
Bedrag: 30.000 EUR
Omschrijving: Op de vroege morgen van maandag 6 februari 2023 werd Turkije en Syrië opgeschrikt door een zware aardbeving met verwoestende gevolgen. Juist in Syrië, wat al lange tijd gebukt gaat onder diverse oorlogen, waren de gevolgen enorm.  Stichting Ismaël heeft hulp kunnen bieden via plaatselijke kerken in Noordwest Syrië. Het geld is besteed voor aankopen van primaire levensbehoeften. Ook zijn er reparaties uitgevoerd. Iedereen die hulp nodig had, ongeacht of ze lid waren van de kerk, werd zoveel mogelijk hulp geboden.

Project: Aardbeving Turkije
Organisatie: Trans World Radio
Bedrag: 20.000 EUR
Omschrijving: Op de vroege morgen van maandag 6 februari 2023 werd Turkije en Syrië opgeschrikt door een zware aardbeving met verwoestende gevolgen. Als gevolg van deze aardbeving is de zendmast van TWR Turkije in Antakya ernstig beschadigd. Door het herstel van deze zendmast konden de uitzendingen hervat worden en was er op deze manier ook oog voor de geestelijke noden. Naast evangeliserende programma’s konden ook traumaverwerkingsprogramma’s worden uitgezonden.

Project: Aardbeving Syrië (VERVOLG)
Organisatie: ZOA
Bedrag: 74.500 EUR
Omschrijving: Als gevolg van de aanhoudende slechte situatie in Syrië, hebben wij dit vervolgproject ondersteund. Dit geld is o.a. ingezet voor reparatie van een waterstation in Aleppo waar meer dan 200.000 mensen afhankelijk van zijn. Ook de weg naar het waterstation is gerepareerd en verlicht, zodat iedereen veilig het waterstation kan bereiken.

Project: Aardbeving Syrië (VERVOLG)
Organisatie: Dorcas
Bedrag: 74.500 EUR
Omschrijving: Als gevolg van de aanhoudende slechte situatie in Syrië, hebben wij dit vervolgproject ondersteund. Dit geld is voornamelijk ingezet om maaltijden te verstrekken aan ontheemden, ouderen en kwetsbare gezinnen. Daarnaast is ook hulp geboden aan mensen die mentale problemen hadden als gevolg van deze aardbeving, in de vorm van traumaverwerkingsprogramma’s, en zijn medicijnen ingekocht en gedistribueerd.