Cursus Bijbelse Toerusting

15 mei 2024

Meld u aan voor de cursus bijbelse toerusting

D.V. september 2024 hopen wij te starten met een nieuw cursusjaar van de Cursus Bijbelse Toerusting voor ambtsdragers én gemeenteleden. Deze cursus wordt eens per twee weken op zaterdagmorgen gegeven. In totaal gaat het om 18 cursusmorgens per cursusjaar. Kijk voor meer informatie op www.hersteldhervormdekerk.nl/hhk/toerusting/cursus-bijbelse-toerusting of scan de QR-code en meld u aan!
Verdieping, gezamenlijke bezinning en Schrifttuurlijk nadenken zijn trefwoorden die gelden voor de Cursus Bijbelse Toerusting. Al jarenlang worden er vanuit de Hersteld Hervormde Kerk – eens in de twee weken – lesbijeenkomsten georganiseerd waar zes verschillende vakken gegeven worden door bekwame docenten. Graag wil ik aandacht vragen voor deze cursus en u/jou aanmoedigen om zich op te geven voor het nieuwe cursusjaar dat in september 2024 D.V. start.

Deze lesbijeenkomsten worden vanaf september tot juni op zaterdagmorgen gegeven, waarbij de volgende vakken aan bod komen: Oude Testament, Nieuwe Testament, Dogmatiek, Ethiek, Praktische Theologie en Kerkgeschiedenis. De cursus wordt om de veertien dagen gegeven en je krijgt op een morgen in drie vakken les en de volgende keer in de andere drie. De cursus duurt drie jaar. De docenten zijn meest predikant of ervaren docent en dragen met vreugde hun kennis over aan u als geïnteresseerde deelnemer.

We leven in een dynamische tijd waarin wij met veel complexe vragen geconfronteerd worden. Wat is er mooier dan, luisterend naar de stem van de levende God, op zoek te gaan naar antwoorden vanuit Zijn Woord. Met name jongeren, die misschien nog niet zo lang geleden de belijdeniscatechisatie hebben gevolgd, wil ik aanmoedigen om de CBT-cursus te gaan volgen. Door de grote onderlinge betrokkenheid van de cursisten ontstaan er vaak boeiende momenten waarin we veel van elkaar kunnen leren. Ook de (drukbezette) ambtsdrager en iedereen die graag verdieping zoekt in de gereformeerde theologie, wordt van harte uitgenodigd om mee te gaan doen. Onder Gods zegen kan het zeer verrijkend zijn om deze CBT-cursus te gaan volgen.

Meld u/je dus bijtijds aan en geef u/je op voor het nieuwe seizoen! Wij beginnen altijd om negen uur en de locatie is Elspeet. Iets voor u/jou?
Ds. J.L. Schreuders, cursusleider in Elspeet

landelijke agenda