Dr. C.P. de Boer
|
Luisterend dienen in Gods Koninkrijk
|
Saulus wordt Paulus, een unieke dienaar in Gods Koninkrijk; een exegetische luisteroefening van Handelingen 13:1-12 om te ontdekken wat de nieuwtestamentische betekenis van dienen is.
|
Dr. P.C. Hoek
|
‘Zo zijn onze manieren…’
|
Waarom doen we in de kerkdienst wat we doen? Waar komt onze liturgie eigenlijk vandaan? En: wanneer kun je spreken van een gereformeerde liturgie? In deze workshop denken we na wat de hoofdlijnen en brandpunten zijn van de gereformeerde liturgie.
|
Dr. J. van de Kamp
|
De oude psalmen in een nieuwe tijd. Reacties op de berijming van 1773
|
Een psalmberijming hecht zich diep in de ziel van kerkgangers; het geeft uitdrukking aan hun identiteit. Een nieuwe berijming kan dan ook omstreden zijn of op verschillende manieren worden ontvangen. Dit laatste geldt ook voor de invoering van de psalmberijming van 1773. Tijdens deze workshop gaan we in op de reacties op deze berijming en wat we daaruit kunnen leren.
|
Drs. M.W. Muilwijk
|
Dienen door te weerleggen
|
In de workshop gaan we met elkaar twee dingen bekijken. In de eerste plaats met welke beschuldigingen en tegenstand de eerste christenen in het Romeinse rijk te maken kregen. In de tweede plaats een paar reacties daarop. Dit houdt ons als christenen in de 21e eeuw een spiegel voor: hoe kunnen we getuigend dienen.
|
Prof. dr. W. van Vlastuin
|
Het HHS in volle vaart!
De ins en outs van het HHS.
|
Een presentatie over het Hersteld Hervormd Seminarium
|
Dr. B.A. Zuiddam
|
Kun je Gods wil kennen in onze tijd?
|
In deze workshop leer je over confessionele ethiek. Gods wil kennen volgens de belijdenis van de Kerk. Je kunt zelf uitproberen of het waar is en ook werkt in onze tijd.
|
Mevr. T. Ouwendorp-de Visser
|
Van woord naar Woord
|
Een logopediste en studenten zijn beiden met het woord bezig. Studenten richten zich op het 'Woord' en de logopediste op het 'woord'. Wat kan een logopediste betekenen voor studenten, zodat het 'Woord' zo goed mogelijk gebracht wordt? Een kijkje achter de schermen. Er is gelegenheid om op vragen in te gaan.
|
Up-a-Tree
(C. van Dam)
|
Ingeschakeld om te dienen.
Kan dit ook: Uitgeschakeld om te dienen?
|
In deze workshop verken je wat je karakter en vaardigheden bijdragen aan je dienstbaarheid. Of kunnen die het juist in de weg staan? Zo ja, is daar in de loop van je studie iets aan te doen? Of moet je het doen met wie je nu geworden bent en wat je nu al op zak hebt? Met als gevolg: vinkje of kruisje. Up-a-Tree richt de aandacht op de combinatie van je persoonlijke en professionele ontwikkeling tijdens je studie.
|
Ds. A.I. Kazen (gemeentepredikant)
Ds. R. Nederveen (krijgsmachtpredikant)
|
Ingeschakeld na het seminarie:
‘Herder en leraar’
|
Na de bevestiging tot predikant komt er heel wat op je af. Je weet je geroepen, je hebt de opleiding afgerond, en nu mag je in afhankelijkheid van de Heere dienend bezig zijn voor en met de mensen die aan je pastorale zorg zijn toevertrouwd. Hoe gaat dat?
|
Johan van Asselt
Missionair werker
|
Ingeschakeld na het seminarie:
‘Doe het werk van een evangelist’
|
Het HHS is breder dan de opleiding voor HHK-predikanten. Er zijn heel wat mogelijkheden om met de studie aan het HHS ingeschakeld te worden in Gods Koninkrijk. Je kunt onder andere denken aan zending overzee, Bijbelvertaalwerk, evangelisatie in Nederland, kerkelijk werk, Godsdienstonderwijs. In deze workshop krijg je een kijkje achter de schermen.
|