Meer over Kerkdiensten

Collecte

Onderaan deze pagina kunt u uw gaven overmaken via Ideal.

De collectedoeleinden zijn:

Zondag 30 juni

Zondag 7 juli:
1e collecte - Diaconie (HHJO) *
3e collecte - Kerk en pastorie

Donderdag 11 juli (Trouwdienst):
1e collecte - Kerkvoogdij

Zondag 14 juli:

Zondag 21 juli:
1e collecte - Diaconie (de Oase Ouddorp) **

Zondag 28 juli:
3e collecte - Kerk en pastorie

Op zondag 7 juli is de diaconale collecte bestemd voor de Hersteld Hervormde Jongerenorganisatie. Hoe bereiken we jongeren en hoe houden we hen vast? De HHJO wil de gemeenten daar graag bij ondersteunen. Er wordt materiaal ontwikkeld dat op verenigingsavonden gebruikt kan worden. Verder organiseert de HHJO, tal van activiteiten: kinderappels, jonge- rendagen, bijbelstudieconferenties, huwelijksconferenties, cursussen voor leidinggevenden, toerusting voor ouders en ambtsdragers, enzovoort. De HHJO loopt ertegen aan dat men aan bepaalde taken en projecten niet, of te weinig toekomt omdat de financiën het niet toelaten. Daarom een vrijmoedig beroep op u; we bevelen de HHJO-collecte van harte bij u aan. En niet te vergeten: blijf ook dit werk in uw voorbede gedenken.

** Op 21 juli is de diaconale collecte voor diaconaal gasthuis De Oase in Ouddorp, met een reformatorische identiteit. Voor gasten die uit balans zijn geraakt en toe zijn aan een rustperiode om te herstellen. Zondag 4 augustus is de diaconale collecte bestemd voor Een Boodschap voor Kerkrade. Een Boodschap voor Kerkrade. Stichting ‘Een Boodschap voor Kerkrade’ is een interkerkelijke stichting die zich inzet voor de verkondiging van het evangelie in de Limburgse stad Kerkrade. Zij laat zich in haar activiteiten en toerusting leiden door de Bijbel en de reformatorische Belijdenisgeschriften. De stichting Een Boodschap voor Kerkrade heeft Jan Bayense aangesteld en uitgezonden als stadpastor/ evangelist naar Kerkrade. De stichting ondersteunt de kinder- en tienerbijbelclubs, het bezoekwerk, de evangelisatieweek in de zomer, de cursussen en het verspreiden van Bijbels. Meer informatie vindt u op www.eenboodschapvoorkerkrade.nl.

Diaconale collecten op de andere zondagen die geen specifiek doel hebben, worden gebruikt om (financiële) hulp te verlenen aan mensen in (diaconale) nood. Wat mooi dat we als gemeente en diaconie een helpende hand kunnen bieden, als broeders en zusters aan elkaar, en buiten de gemeente. Als u weet van nood van uw naaste of van uzelf, aarzel niet om contact op te nemen met een (wijk)diaken, Wij helpen u graag verder, ook met het kijken naar de juiste oplossing.

Rekeningen

Kerkvoogdij:

t.n.v. HHG Ede, Bennekom, Wageningen e.o.

Diaconie:

t.n.v. Diaconie HHG Ede, Bennekom, Wageningen e.o.

Verenigingen:

NL28RABO0117202614
t.n.v. HHG Ede, Bennekom,Wageningen e.o
(Met vermelding van doel en vereniging)

Beelduitzendingen