Speciaal voor kerken heeft de Rabobank een ‘Kerkgenootschappen Desk’ opgezet. Gemeenten en diaconieën die hun bankzaken bij de Rabobank ondergebracht hebben, kunnen voortaan contact leggen met de Kerkgenootschappen Desk van de Rabobank.
De wijze waarop u de Kerkgenootschappen Desk kunt bereiken, en voor welke zaken kunt u vinden op DEZE webpagina: Bankzaken (Rabobank) - Hersteld Hervormde Kerk
Verder vindt u op die webpagina de procedure die bij wijzigingen gevolgd moet worden, hoe de wijziging in pashouders in zijn werk gaat, en welke formulieren hiervoor nodig zijn.
Daarnaast wordt er een uitleg gegeven over de diverse verantwoordelijkheden (rollen) van bestuurders en welke passoorten er zijn.
Omdat in praktijk blijkt dat er in het verleden diverse gegevens niet juist/onvolledig door de plaatselijke gemeenten en diaconieën zijn doorgegeven, en medewerkers van de Rabobank soms niet de juiste regels hebben gevolgd, zit er ‘vervuiling’ in de administratie van de Rabobank. Om dat projectmatig te corrigeren gaat de Rabobank de klanten (waaronder Hersteld Hervormde Gemeenten en Diaconieën) benaderen.
Meer informatie over deze ‘herstelactie’ van de Rabobank kunt u ook op DEZE pagina vinden.